Am­bu­lans­sia tar­vit­tiin kol­mes­ti kah­des­sa tun­nis­sa – Ala­mä­ki­pyö­räi­lyn SM-ki­so­jen har­joi­tuk­sis­sa Rukalla run­saas­ti kaa­tu­mi­sia

Alamäkipyöräilyn SM-mitaleista kisataan perjantaina Rukalla. Järjestäjää huolettaa vain mahdollinen ukkonen.

Kelo-rinteessä harjoiteltiin torstaina seuraavan päivän SM-kisoja varten. Osallistujia on noin sata.
Kelo-rinteessä harjoiteltiin torstaina seuraavan päivän SM-kisoja varten. Osallistujia on noin sata.
Kuva: Henri Ruuska

Jouset natisevat ja ärräpäät lentelevät, kun maastopyörät iskeytyvät ilmalennon jälkeen maahan Kelo-rinteeseen aidatulla alamäkiradalla. Ambulanssia tarvitaan parin tunnin sisään kolmeen otteeseen. Moni muukin kaatuu, mutta selviää säikähdyksellä.

Meno on hurjaa, mutta se kuuluu asiaan, kertovat alamäkipyöräilyn eli downhillin SM-kisojen järjestäjät.

Kesällä on aikaa lukea!

Nappaa Kaleva Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_

Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa Näköislehdet ja arkisto Galleriat, videot ja live-lähetykset Podcastit Päivittäiset uutiset sähköpostiisi Pelit ja koulutukset Tilaajaedut
Mainos
Kalevan pelit

Pelaa Kalevan digitaalisia pelejä

Aivojumppaa tai rentoa ajanvietettä – tutustu peleihin ja löydä suosikkisi

Aloita pelaaminen
Ilmoita asiavirheestä