Älä tallo tylliä Me­ri-Top­pi­las­sa – Oulun kau­pun­ki pys­tyt­ti puis­toon kyltit, jotta ul­koi­li­jat jät­täi­si­vät linnut rauhaan

Oulun kaupunki on pystyttänyt Meri-Toppilan puistoon tauluja muistuttamaan lintujen pesimäajasta.
Oulun kaupunki on pystyttänyt Meri-Toppilan puistoon tauluja muistuttamaan lintujen pesimäajasta.
Kuva: Jenni Kivimäki

Meri-Toppilan puistossa ja viereisellä täyttömäellä riittää siipien vilskettä. Paikan ovat arvioineet sopivaksi pesimäympäristöksi muun muassa tyllit, pikkutyllit ja tiirat. Vielä eivät kuitenkaan kaikki linnut ole siivillään, vaan alueen pesien poikaset vaeltavat maastossa emojensa huolehdittavina.

Koska alueella liikkuu myös paljon ihmisiä, on esiin noussut huoli lintujen häirinnästä, jota ulkoilijat saattavat tietämättömyyttään aiheuttaa.

Kesällä on aikaa lukea!

Nappaa Kaleva Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_

Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa Näköislehdet ja arkisto Galleriat, videot ja live-lähetykset Podcastit Päivittäiset uutiset sähköpostiisi Pelit ja koulutukset Tilaajaedut
Ilmoita asiavirheestä