Yli­jää­mä­ruo­kaa jakavan Prik­ka­kes­kuk­sen toi­min­ta va­ki­nais­te­taan osaksi Oulun kau­pun­gin pal­ve­lu­ja – Keskus on vä­lit­tä­nyt jo yli 1,5 mil­joo­naa kiloa ruo­ka-apua

Prikkakeskus on tähän mennessä välittänyt yli 1,5 miljoonaa kiloa ylijäämäruokaa Oulun alueen toimijoille ja kotitalouksille. Arkistokuva vuodelta 2022.
Prikkakeskus on tähän mennessä välittänyt yli 1,5 miljoonaa kiloa ylijäämäruokaa Oulun alueen toimijoille ja kotitalouksille. Arkistokuva vuodelta 2022.
Kuva: Jarmo Kontiainen

Ylijäämäruoan jakeluun keskittyvän Prikkakeskuksen toiminta vakinaistetaan osaksi Oulun kaupungin palveluja vuoden 2026 alusta. Päätös tehtiin kaupunginvaltuuston kokouksessa 8.12. osana talousarvion hyväksymistä.

Prikka kiertoon -hanke on kehittänyt keskuksen toimintaa vuodesta 2021 lähtien useiden peräkkäisten hankerahoitusten voimin.

Hyvää juhannusta!

Lue Kaleva Digiä _2 kk vain 9,90 €_

Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa Näköislehdet ja arkisto Galleriat, videot ja live-lähetykset Podcastit Päivittäiset uutiset sähköpostiisi Pelit ja koulutukset Tilaajaedut
Ilmoita asiavirheestä