Hoitopalvelut: Pohteen uudella här­ve­lil­lä voi mitata ter­veyt­tään aivan itse Kon­tin­kan­kaan akuut­ti­vas­taan­otol­la

Rikokset: Au­to­kaup­pa johti julmaan ryös­töön Kau­ko­vai­niol­la

Kauppahalli: Jou­lun­ai­ka avat­tiin Oulun kaup­pa­hal­lis­sa kol­mi­päi­väi­sel­lä ta­pah­tu­mal­la

Mainos: Tilaa tästä Kaleva Digi + Lauantai 15,90 €/kk

Tilaajille

Yk­si­tyi­ses­tä py­sä­köin­nin­val­von­nas­ta vuo­sit­tain tuhat yh­tey­den­ot­toa – "Ne liit­ty­vät poik­keuk­set­ta siihen, että ku­lut­ta­ja pitää saa­maan­sa val­von­ta­mak­sua ai­heet­to­ma­na"

Vaikka korkein oikeus on linjannut, että yksityiset pysäköintioperaattorit voivat antaa valvontamaksuja, kaikki osapuolet kaipaavat toimintaan ja ohjeistukseen tarkennuksia lainsäädännön kautta.

Kiinteistöliitto Pohjois-Suomen toiminnanjohtaja Johanna Laitalan mukaan yksityisen pysäköinninvalvonnan varoituskyltti toimii jo itsessään pelotteena. Näissä kiinteistöissä Rautatienkadulla valvonnasta vastaan Parkkipartio.
Kiinteistöliitto Pohjois-Suomen toiminnanjohtaja Johanna Laitalan mukaan yksityisen pysäköinninvalvonnan varoituskyltti toimii jo itsessään pelotteena. Näissä kiinteistöissä Rautatienkadulla valvonnasta vastaan Parkkipartio.
Kuva: Linnea Ohtamaa

Kilpailu- ja kuluttajaviraston (KKV) kuluttajaneuvontaan tulee huomattavan paljon yhteydenottoja yksityisestä pysäköinninvalvonnasta.

KKV:n kuluttajaneuvonnan johtava asiantuntija Mikko Saastamoinen arvioi lukumäärän olevan karkeasti noin tuhat yhteydenottoa vuosittain.

– Ongelmat ovat moninaisia, mutta ne liittyvät poikkeuksetta siihen, että kuluttaja pitää saamaansa valvontamaksua aiheettomana.

Lue Digiä _0,25 € / viikko_

Tutustu, voit peruuttaa tilauksen koska tahansa.