Rajavyöhyke on merkitty maastoon erilaisin kieltotauluin.
Kuva: Iiro Kerkelä
Oulun käräjäoikeus on tuominnut kolme Kuusamossa vieraillutta hollantilaisturistia sakkoihin itärajan ylittämisestä ja rajavyöhykkeellä oleskelusta.
Rikokset tapahtuivat tämän vuoden tammikuussa.
Vuosina 1968 ja 1983 syntyneet turistit olivat kävelleet rajavyöhykkeellä Venäjän rajatolpalle ja takaisin. Rajalla näkyvät kengänjäljet vastasivat kaksikon kenkien jälkiä.