Venäjän puo­lel­le kä­vel­leet hol­lan­ti­lais­tu­ris­tit tuo­mit­tiin yli tu­han­nen euron sak­koi­hin – rikos ta­pah­tui Kuu­sa­mos­sa tam­mi­kuus­sa

Rajavyöhyke on merkitty maastoon erilaisin kieltotauluin.
Rajavyöhyke on merkitty maastoon erilaisin kieltotauluin.
Kuva: Iiro Kerkelä

Oulun käräjäoikeus on tuominnut kolme Kuusamossa vieraillutta hollantilaisturistia sakkoihin itärajan ylittämisestä ja rajavyöhykkeellä oleskelusta.

Rikokset tapahtuivat tämän vuoden tammikuussa.

Vuosina 1968 ja 1983 syntyneet turistit olivat kävelleet rajavyöhykkeellä Venäjän rajatolpalle ja takaisin. Rajalla näkyvät kengänjäljet vastasivat kaksikon kenkien jälkiä.

Tarjous vain nyt

Saat digin _maksutta_ 2 viikkoa

Mainos
Kalevan pelit

Pelaa Kalevan digitaalisia pelejä

Aivojumppaa tai rentoa ajanvietettä – tutustu peleihin ja löydä suosikkisi

Aloita pelaaminen
Ilmoita asiavirheestä