Pietarin liikenteestä poistetut Allegro-junat ovat nyt jonkin aikaa ajaneet Oulun ja Helsingin väliä kauttaaltaan uusittuina Pendolino Plus -junina. Olen jo pari kertaa päässyt niillä kulkemaan, ja kokemus on ollut oikein miellyttävä.
"Menisin silti niillä mieluummin Pietariin", sanoi eräs tuttava, kun kehuin hänelle uutta kyytiä.
Todellisuus päätti toisin. Ajatus junalla Pietariin matkustamisesta on ajatus maailmasta, joka oli ja meni.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa Kaleva Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat, videot ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut