Eläkkeensaajien Oulun piiri ry pohti syyskokouksessaan asioita, jotka liittyvät eläkkeellä olevien lähitulevaisuuden näkymiin.
Varmistetaan hyvät ja riittävät sote-palvelut nyt, kun kuukauden kuluttua siirrytään uuteen alueelliseen järjestelmään. Perustuslain mukaan julkisen vallan on turvattava jokaiselle sosiaali- ja terveyspalvelut ja edistettävä väestön terveyttä. Taloudellinen tilanne ei saa olla esteenä palveluihin hakeutumiseen. Tarvitaan lisää rahaa ja henkilökuntaa ikääntyvien hoivaan.