Kaleva 15.9.1972. "Vähää vaille pirusti" oli Oulun kaupunginteatterin käyttöpäällikön Raimo Putkosen arviointi siitä yleisömäärästä, joka kävi kolmen iltapäivätunnin aikana tutustumassa uuteen teatteritaloon, kun ovet olivat avoinna.
Käyttöpäällikön arvio tarkoitti noin 3 000 ihmistä. Ensimmäisen viidentoista minuutin aikana kello 15 jälkeen sali tuli täyteen – ja saliinhan mahtuu yhtä vaille kuusisataa henkeä.