Oulun käräjäoikeus jakoi perjantaina tuomioita valepoliiseina esiintyneille henkilöille. Rikosvyyhdissä tuomioita sai kaikkiaan 14 henkilöä.
Oikeuden mukaan valepoliisit yrittivät huijata rahaa kymmeniltä iäkkäiltä ihmisiltä.
Tuomituissa teoissa tapahtumien kulku oli pääpiirteittäin samanlainen. Päätekijät hankkivat yhteistuumin numeropalvelusta etunimen perusteella iäkkäiltä kuulostavien ihmisten puhelinnumeroita ja soittivat heille. Varmistuttuaan, että kyseessä oli iäkäs henkilö, he väittivät olevansa poliiseja.