Hiirosen henkirikos käräjillä: Ve­lan­pe­rin­näs­tä syy­tet­ty: "Jos huu­me­maail­mas­sa tekee rot­tai­lu­jut­tu­ja, silloin ta­pah­tuu"

Luonto: Rau­hoi­te­tut vii­ta­sam­ma­kot puo­lit­ti­vat Kaak­ku­riin suun­ni­tel­lun ison ra­ken­nus­hank­keen

Luitko jo tämän: OYSissa on jou­dut­tu sul­ke­maan kym­me­nen leik­kaus­sa­lia

Mainos: Tilaa tästä Kaleva Digi + Lauantai 15,90 €/kk

Tilaajille

Uusi brändi laa­jen­taa kuvaa Ou­lus­ta, arvioi pro­fes­so­ri: "Muut­kin kuin säh­kö­in­si­nöö­rit voivat löytää siitä it­sen­sä"

Brändiprofessori Saila Saraniemi katsoo, että Oulun uusi brändi pyrkii puhuttelemaan kaupunkilaisia entistä paremmin. Uuteen logoon kohdistunut naljailu voi olla brändille vain eduksi.

Oulun uuteen brändiin sisältyvä Asteen verran -ajattelu tavoittaa jotain oleellista oululaisuudesta, katsoo brändimarkkinoinnin professori Saila Saraniemi. Brändin toimivuuden kannalta ratkaisevaa on kuitenkin se, miten se käytännössä toteutuu kaupungin toiminnassa.
Oulun uuteen brändiin sisältyvä Asteen verran -ajattelu tavoittaa jotain oleellista oululaisuudesta, katsoo brändimarkkinoinnin professori Saila Saraniemi. Brändin toimivuuden kannalta ratkaisevaa on kuitenkin se, miten se käytännössä toteutuu kaupungin toiminnassa.
Kuva: Jukka Leinonen

Asteen verran parempi. Asteen verran luovempi. Asteen verran älykkäämpi. Asteen verran pölijempi.

Halutulla adjektiivilla täydennettävä Asteen verran -ajattelu eli Oulun uusi brändilupaus jäi päällimmäisenä Oulun yliopiston brändimarkkinoinnin professorin Saila Saraniemen mieleen, kun hän perehtyi Kalevan pyynnöstä Oulun uuteen brändikäsikirjaan.

Ehkä hieman yllätyksetön, hän ajatteli ensin.

Sitten hänestä alkoi tuntua, että oikeastaan juuri siksi brändilupaus pitää sisällään oululaisuuden peruselementtejä: ei olla ensimmäisenä röyhistämässä rintaa, mutta omista juurista tunnetaan silti ylpeyttä.

– Ja kun tarkemmin pureskelee, sehän antaa hyvin paljon mahdollisuuksia viestintään. Se tavoittaa kyllä jotain ihan mielenkiintoisella tavalla.

Uudistetun brändin ydinajatuksia ovat pohjoisuus, inhimillisyys ja älykkyys. Saraniemen mielestä brändi kiinnittyy nyt entistä vahvemmin paikkaan ja pyrkii puhuttelemaan kaupunkilaisia paremmin.

Jatka lukemista vain _eurolla_

Tutustu kuukauden ajan, voit peruuttaa milloin vain.