
Useat Työterveys Virran asiakkaat, jotka ovat Oulun kaupungin työntekijöitä, ovat kokeneet, että palvelun saatavuus on huonontunut viime aikoina.
Esimerkiksi akuutin, työtapaturmasta johtuvan vaivan kanssa lääkäriajan olisi saanut syksyllä vasta kolmen päivän päähän. Kiireettömän asian kanssa jonoa on ollut alkuvuodesta yli kolme viikkoa.
Virran toimitusjohtajan Tuomas Kopperoisen mukaan lääkäreiden rekrytoinnissa ei ole ollut ongelmia.
– Yhtiöllä on viime vuosina ollut voimakasta kasvua, olemme rekrytoineet ja varsin hyvin saaneet myös lääkäreitä. Väkeä on palkattu koko ajan, hän sanoo.
Moni mittaa palvelun laatua sillä, miten ajan saa lääkärille. Kopperoisen mielestä pitää kuitenkin huomioida kokonaisuus ja myös asiakasyrityksen sopimustaso.
Lue myös: Kommentti: Jos kiireetöntä aikaa pitää odottaa yli kolme viikkoa, voi sitä syystäkin ihmetellä
Maanantaina Oulun kaupunginhallitus teki päätöksen myydä Työterveys Virran osakkeensa Pihlajalinna Terveys Oy:lle.