Oulun Autokuljetus Oy:llä työskentelevä Pinja Hirvikallio hankki kesäkuussa työsuhdepyöräksi sähköavusteisen maastopyörän, jota hän käyttää työmatkojen lisäksi myös maastopyöräilyharrastukseensa.
Kuva: Jukka-Pekka Moilanen
Työsuhdepolkupyörät ovat kasvattaneet suosiotaan vauhdilla niin valtakunnallisesti kuin myös Oulussa viimeisen reilun vuoden sisällä. Suosiota on lisännyt erityisesti vuonna 2021 voimaantullut laki, jonka mukaan työnantaja voi tarjota työntekijälle 1 200 euron pyöräedun vuodessa verovapaasti.