Työ­suh­de­pyö­räi­ly kas­vat­taa suo­sio­taan huimaa vauh­tia, pyö­räe­dun saajia jo kym­me­niä­tu­han­sia – Oulun kau­pun­ki ottaa edun käyt­töön syk­syl­lä

Työnantajan tarjoaman pyöräedun mahdollistava laki tuli voimaan vuonna 2021. Pyöräliitossa uskotaan, että tämän vuoden loppuun mennessä työsuhdepyörä on jo yli 40 000 suomalaisella.

Oulun Autokuljetus Oy:llä työskentelevä Pinja Hirvikallio hankki kesäkuussa työsuhdepyöräksi sähköavusteisen maastopyörän, jota hän käyttää työmatkojen lisäksi myös maastopyöräilyharrastukseensa.
Oulun Autokuljetus Oy:llä työskentelevä Pinja Hirvikallio hankki kesäkuussa työsuhdepyöräksi sähköavusteisen maastopyörän, jota hän käyttää työmatkojen lisäksi myös maastopyöräilyharrastukseensa.
Kuva: Jukka-Pekka Moilanen

Työsuhdepolkupyörät ovat kasvattaneet suosiotaan vauhdilla niin valtakunnallisesti kuin myös Oulussa viimeisen reilun vuoden sisällä. Suosiota on lisännyt erityisesti vuonna 2021 voimaantullut laki, jonka mukaan työnantaja voi tarjota työntekijälle 1 200 euron pyöräedun vuodessa verovapaasti.

Tarjous vain nyt

Saat digin _maksutta_ 2 viikkoa

Ilmoita asiavirheestä