Työministeri Matias Marttinen vieraili keskiviikkona Pohjois-Pohjanmaalla. Oulussa hänen vierailukohteenaan oli muun muassa piirilevyjä valmistava Aspocomp.
Kuva: Mikko Halvari
Työministeri Matias Marttinen (kok.) ymmärtää Oulun ja Oulun kaltaisten kuntien ärsyyntymistä työttömyyteen liittyvien kustannusten kasvamisesta.
Kunnat maksavat pitkittyvästä työttömyydestä sakkomaksuja Kelalle. Oulu on maksanut tänä vuonna yhteensä 12,5 miljoonaa euroa sakkomaksuja ja kuntasektori ylipäätään noin 111 miljoonaa euroa enemmän kuin viime vuonna.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa Kaleva Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat, videot ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut