Rakentaminen: Oulun kes­kus­taan nousee lä­hi­vuo­si­na uusia, aiempaa kor­keam­pia ker­ros­ta­lo­ja Hal­li­tus­ka­dul­le ja Hei­nä­pää­hän

Kevään ylioppilastulokset: Katso listoja Oulun ja muun Poh­jois-Poh­jan­maan uusista yli­op­pi­lais­ta

Mainos: Juuret kas­va­vat tie­dos­ta. Tutustu Ka­le­vaan 1kk 1 €. Tilaa tästä.

Tilaajille

Tie­de­nai­set Anni Sauk­ko­la ja Heidi Kin­nu­nen eivät pidä painoa laih­du­tus­mit­ta­ri­na vaan työs­tä­vät mieltä – "Myös nor­maa­li­pai­noi­sen syö­mi­nen voi olla häi­riin­ty­nyt­tä"

Tiedenaiset-ryhmä taistelee somessa huuhaata ja hyvinvoinnin suorittamista vastaan. Lääkäri Annina tunnettu Saukkola ja ravitsemuksesta väittelevä Heidi Kinnunen neuvovat välttämään ihmedieettejä ja ajattelemaan elämäntapoja kokonaisvaltaisesti. Vartalo tulee mukana, jos pää voi hyvin.

Ravitsemusasiantuntija Heidi Kinnunen kuljettaa lastaan pyörällä päiväkodin ja kodin väliä Turussa. Hyötyliikunta on hänelle tärkeää.
Ravitsemusasiantuntija Heidi Kinnunen kuljettaa lastaan pyörällä päiväkodin ja kodin väliä Turussa. Hyötyliikunta on hänelle tärkeää.

Ihmisilläkin on "ominaispaino". Tätä jokaisen omaa hyvinvointipainoa ei kannata yrittää muuttaa väkisin dieeteillä, koska niiden jälkeen paino tahtoo asettua entiselle tasolle tai jopa korkeammalle.

– Keho pyrkii hyvinvointipainoon. Kun lisää treeniä ja vähentää ruokaa, voi käydä niin, että lihasmassa pikkuhiljaa vähenee. Kun dieettiä ei voi ikuisesti ylläpitää, paino lähteekin nousuun, kun pienempi lihasmassa kuluttaa vähemmän, selittää ravitsemusasiantuntija ja valmentaja Heidi Kinnunen.