Te­leg­raph: Trump sanoo har­kit­se­van­sa va­ka­vas­ti Yh­dys­val­to­jen ve­tä­mis­tä pois Natosta

Donald Trump on ilmaissut pettyneensä Nato-kumppaneihinsa.
Donald Trump on ilmaissut pettyneensä Nato-kumppaneihinsa.
Kuva: MANDEL NGAN / AFP / Lehtikuva

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump sanoo harkitsevansa vakavasti Yhdysvaltojen vetämistä pois sotilasliitto Natosta. Trump puhui asiasta Telegraph-lehden haastattelussa.

Trump sanoo pitäneensä Natoa aina paperitiikerinä. Hän lisäsi, että Venäjän presidentti Vladimir Putinin ajattelee samoin.

Trumpin hallinto on ollut pettynyt siihen, etteivät Nato-liittolaiset ole auttaneet Yhdysvaltoja ja Israelia sodassa Irania vastaan. Trump oli pyytänyt apua Hormuzinsalmena avaamiseksi.

Yhdysvallat on Naton tärkein perustajajäsen.

Ilmoita asiavirheestä