Oulun käräjäoikeus: Lapsen ham­mas­hoi­to lai­min­lyö­tiin – van­hem­mil­le sakkoja

Pääkirjoitukset: Kes­kus­tan edessä voi siintää veret sei­saut­ta­va vaa­li­tap­pio

Jääkiekko: Tors­tai­na Veini Veh­vi­läi­nen haluaa sy­ven­tää Kärp­pien ah­din­koa tor­ju­mal­la kaikki lau­kauk­set

Mainos: Kalevan joulutarjous: Kaleva Digi + Lehti 2 kk vain 49,90 euroa, tilaa tästä!

Tilaajille

Tällä säh­kö­au­tol­la voi ajaa yhdellä la­tauk­sel­la yli 750 ki­lo­met­riä – Mer­ce­des EQS lä­hes­tyy jo die­sel­au­ton toi­min­ta­mat­kaa

Mercedes-Benz haluaa muuttua kokonaan ilmastoneutraaliksi ja myydä vain sähköautoja. Suomessa tilanne on mutkikkaampi. Dieselmoottori ei suinkaan ole kuollut voimaratkaisu pitkien etäisyyksien maassa.

EQS:n sukkulamainen muoto, matala kaareutuva tuulilasi, suljettu keularakenne ja tasainen pohja vaikuttavat kaikki samaan suuntaan: ilmanvastus ja kulutus pienenevät.
EQS:n sukkulamainen muoto, matala kaareutuva tuulilasi, suljettu keularakenne ja tasainen pohja vaikuttavat kaikki samaan suuntaan: ilmanvastus ja kulutus pienenevät.
Kuva: Kari Pitkänen

Autoilun sähköistyminen etenee nyt sellaista vauhtia, että uutuusmalleja sinkoaa tarjolle melkein viikoittain.

Lue Digiä 1 kk _vain 1 €_

Tutustu, voit peruuttaa tilauksen koska tahansa.