Mainos

Sii­vous­pal­ve­lu Ser­vi­ceO­ne tarjoaa laa­du­kas­ta pal­ve­lua – uudet työn­te­ki­jät pe­reh­dy­te­tään pe­rus­teel­li­ses­ti ja asia­kas­koh­teis­ta pi­de­tään hyvä huoli laa­dun­hal­lin­ta­jär­jes­tel­mäl­lä

Perheyritys ServiceOne tarjoaa siivouspalveluja sekä kotitalouksille että yrityksille. Toimipaikkoja on Oulun ja Oulun alueen lisäksi myös Oulaisissa, Ylivieskassa ja Raahessa.

ServiceOnen työntekijöillä on käytössään yrityksen autot. Kuvassa toimitusjohtaja Antti Kämäräinen (vas.) ja palveluohjaaja Mikko Raappana.
ServiceOnen työntekijöillä on käytössään yrityksen autot. Kuvassa toimitusjohtaja Antti Kämäräinen (vas.) ja palveluohjaaja Mikko Raappana.

Perheyritys ServiceOne tarjoaa siivouspalveluja sekä kotitalouksille että yrityksille. Toimipaikkoja on Oulun ja Oulun alueen lisäksi myös Oulaisissa, Ylivieskassa ja Raahessa.

Keskisuuri ServiceOne työllistää tällä hetkellä noin 40 henkilöä. Yrityksellä on käytössä laadunhallintajärjestelmän lisäksi työnhallintajärjestelmä työntekijöille sekä asiakkaille.

”Myyntitilanteessa kartoitamme heti aluksi, minkälaisia tarpeita asiakkaillamme on. Olemme joustavia ja reagoimme tarvittaessa nopeasti. Sovellusten avulla helpotamme toimintaamme ja saamme työt tehtyä asiakkaiden tarpeiden mukaan. Esimerkiksi reklamaatiot ovat vähentyneet laadunhallintajärjestelmän avulla”, kertoo Antti Kämäräinen, ServiceOnen toimitusjohtaja.

ServiceOnella on käytössä uusinta mallia olevat siivouskoneet ja -laitteet.
ServiceOnella on käytössä uusinta mallia olevat siivouskoneet ja -laitteet.

Työvoimaa tarvitaan

Uusien työntekijöiden rekrytointi on helpottunut rekrytointisovelluksen avulla. Sovellus löytyy ServiceOnen nettisivuilta. Sovellus kertoo yrityksestä työnantajana ja tehostaa merkittävästi rekrytointia. Siistijöille on tarvetta.

”Tällä hetkellä meillä on töissä ydinporukka, sekä esimerkiksi opiskelijoita, jotka työskentelevät yhden tai useamman lukukauden ajan. Rekrytoinnissa emme katso työnhakijan ikää, jos asenne on hyvä, se ratkaisee. Tälläkin hetkellä meillä tekee töitä usea eläkeläinen”, Kämäräinen toteaa.

Taloon tulevat uudet siistijät käyvät ensimmäisenä perehdytysprosessin läpi ja sen jälkeen kohdeperehdytyksen, jossa toimimista ohjataan juurta jaksain.

”Periaatteenamme on, että uusi työntekijä saa kaveriksi yrityksessä pitemmän aikaa työskennelleen siistijän niin kauaksi aikaa, että siivouskohteessa työskentelyyn saa rutiinia ja sen oppii kunnolla. Työntekijälle pitää tulla tunne, että hänestä välitetään. Sitten kun alkaa tuntua siltä, että pystyy työskentelemään yksin, niin perehdytys voidaan lopettaa”, Kämäräinen painottaa.

Työntekijöiden kouluttaminen työnohessa kursseilla ja oppisopimuksella on pidemmän päälle kannattavaa. Laadunvalvonnan lisäksi osaava henkilökunta tekee työnsä sopimuksen mukaisesti ja niin, ettei työn jäljestä tule jälkeenpäin sanomista.

”Perehdytys vaikuttaa myös erittäin paljon asiakastyytyväisyyteen ja reklamaatioiden vähyyteen.”

Työntekijöillä laaja työterveyshuolto ja etuja

Työntekijöiden toiveita ja kehitysehdotuksia kuunnellaan mielellään.

”Kukapa sen paremmin tietäisi minkälaista asiakaskohteissa työskentely on ja miten asioita voisi parantaa työnantajan puolesta, kuin siistijämme. Kuuntelemme palveluesimies Jenna Pyykön ja palveluohjaaja Mikko Raappanan, kanssa herkällä korvalla työntekijöiden palautteita ja myös toivomme, että saamme kehittämisehdotuksia”, Kämäräinen kertoo.

”Palkitsemme joka vuosineljännes erityisen joustavan ja ahkeran työntekijän lahjakortilla.”

Työntekijöiden etuihin kuuluu laaja työterveyshuolto, liikuntasetelit ja hedelmät kahviossa. ”Palkitsemme joka vuosineljännes erityisen joustavan ja ahkeran työntekijän lahjakortilla.

Olemme myös antaneet työntekijöillemme lippuja erilaisiin tapahtumiin, joita saamme yhteistyökumppanimme kautta.”

Antti Kämäräisen luotsaama ServiceOne on keskisuuri perheyritys.
Antti Kämäräisen luotsaama ServiceOne on keskisuuri perheyritys.

Ensiluokkaiset työvälineet takaavat laadun

Kämäräinen kertoo, että yrityksellä on käytössä hyvät työvälineet.

”Mikäli aikoo saada aikaan laadukasta jälkeä, työvälineisiin pitää panostaa. Meillä on käytössä uusinta mallia olevat siivouskoneet ja -laitteet. Modernit ja toimivat välineet helpottavat myös työskentelyä.”

Laadunhallintajärjestelmä otettiin käyttöön keväällä 2020.

”Korostamme asiakkaillemme, että teemme sopimuksen mukaisesti säännöllisesti laadunhallintaa. Mikäli työ ei vastaa kohteen vaadittua tasoa, korjaamme pikaisesti tilan laatutason kuntoon.”

ServiceOne löytyy netistä sivuilta https://serviceone.fi/

ServiceOne

Toimisto on avoinna ma–pe klo 7–15.

Puhelin +358 40 564 7179

ServiceOne