Tilaajille

Säh­kö­au­ton ko­ti­la­taus ei vaadi kal­lii­ta pi­ka­la­tu­rei­ta – ta­val­li­nen vi­ka­vir­ta­suo­jat­tu pis­to­ra­sia saattaa riittää hyvin

Jorma Moisio lataa hybridiautonsa akut yön yli täyteen taloyhtiön parkkihallissa. Latauspisteen hän maksoi itse, ja auton käyttämä sähkö jyvitetään hänen omaan sähkölaskuunsa. "Tämä on pätevä ratkaisu ehkä viideksi vuodeksi, mutta sinä aikana se on hintansa tienannut", hän laskee.

Mitsubishi-hybridin ajoakku latautuu täyteen yön aikana Jorma Moision kotitalon parkkihallissa. Ajossa auto vaihtaa sähkölle heti, kun nopeus laskee alle 65 kilometrin, mutta sähköä voi myös "säilöä" kaupunkiosuuksille.
Mitsubishi-hybridin ajoakku latautuu täyteen yön aikana Jorma Moision kotitalon parkkihallissa. Ajossa auto vaihtaa sähkölle heti, kun nopeus laskee alle 65 kilometrin, mutta sähköä voi myös "säilöä" kaupunkiosuuksille.

Sähkötoimisen auton lataaminen ei juuri tämän helpommaksi muutu.

Jorma Moisio ajaa parkkiruutuun, kaivaa latausjohdon takakontista ja kytkee sen ruudun viereen tolppaan kiinnitettyyn kahdeksan ampeerin pistorasiaan.