Ra­han­tu­lo loppui, mutta vi­ran­omai­sen mie­les­tä tein yhä ko­ko­ai­ka­työ­tä – Pahinta oli tunne siitä, ettei minua uskottu

Työvoimaviranomaisen toiminnassa kaivelee erityisesti se, että omilla vakuutteluilla ei tuntunut olevan mitään merkitystä, kirjoittaa Anna Eveliina Hänninen.

-
Kuva: Liubov Alekseeva

Vuosi sitten olin työtön työnhakija.

Se oli marraskuun alkua, kun kävin lukemassa Työmarkkinatorilta sinne tulleen lausunnon: sinulla ei ole oikeutta työttömyysetuuteen, koska työllistyt omassa työssäsi.

Ennen työttömäksi jäämistäni tein väitöskirjaa apurahalla. Apuraha loppui, väitöskirja jäi kesken.

Lausunnon mukaan työllistyin apurahan jälkeenkin kokopäiväisesti väitöskirjan tekijänä.

Hyvää juhannusta!

Lue Kaleva Digiä _2 kk vain 9,90 €_

Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa Näköislehdet ja arkisto Galleriat, videot ja live-lähetykset Podcastit Päivittäiset uutiset sähköpostiisi Pelit ja koulutukset Tilaajaedut
Mainos
Kalevan pelit

Pelaa Kalevan digitaalisia pelejä

Aivojumppaa tai rentoa ajanvietettä – tutustu peleihin ja löydä suosikkisi

Aloita pelaaminen
Ilmoita asiavirheestä