Raahelainen sukelluksen harrastaja Kimmo Kärsämänoja kertoo, mitä hän ottaa aina meren jäälle mukaan ihan varmuuden vuoksi
Naskalit ovat A ja O, kun jäälle lähdetään. Mutta on paljon muutakin muistettavaa.
Lauha sääjakso teki merijäästä petollista. Viime tiistaina avomeri velloi Raahen Ison-Kraaselin pohjoiskärjessä. Rannempana on monia virtauspaikkoja. Salmissa jää voi olla liian ohutta liikkumiseen.
Merellä usein liikkuva raahelainen sukelluksen harrastaja Kimmo Kärsämänoja pyöräili läskipyörällä jäällä tiistaina. Joku luisteli Ison-Kraaselin ja Koninpään välissä, mutta Kärsämänoja ei suosittele jääluistelua nyt kenellekään.