Syksyn budjettiriihi on takanapäin ja valmiina eduskuntakäsittelyyn. Ainahan usean puolueen hallitus kokee vaikeuksia asioiden yhteensovittamisessa, ja niin nytkin tänä syksynä.
Itse en kokenut tilanteen olevan riihen aikana erityisessä vaaratilanteessa, vaikka keskusta ja vihreät lopullisen budjetin päätöksentekoa hieman pitkittivät. Hyvä kun kävivät tämän keskustelun ja loppuratkaisuksi saivat aikaan hyvän päätöksen, kansalaisten verotaakkaa ei kasvateta.