Professorit Juha Auvinen ja Markku Timonen kertoivat Kalevassa 21.6. kaksi konstia, joilla terveyskeskukset saataisiin kuntoon: lisäämällä terveyskeskuksiin yleislääketieteen erikoislääkäreitä ja takaamalla hoidon jatkuvuus.
Artikkelissa todetaan, että terveyskeskuslääkärin työ on yksi haastavimmista lääkärin työtehtävistä, mutta yleislääketieteen erikoislääkäreitä on terveyskeskuksissa työskentelevistä vain vajaa kolmannes.
Samoin kuin em. professorit, me allekirjoittaneet näemme isona ongelmana säännöllisen hoitosuhteen puuttumisen.