Haastattelin työssäni perheenäitiä. Hän antoi luvan käyttää ajatuksiaan kirjoituksessani.
Äiti kiteytti sen, mikä on nyt erittäin keskeistä tulevassa hyvinvointialueiden työssä. ”Jos minua ja perhettäni olisi autettu lapsuudessani näin paljon, elämäni olisi ollut erilainen.”
Äidillä on todettu aikuisena autismin kirjon diagnoosi ja hänellä on erityislapsia. Hän kertoo, että lapsuus, nuoruus ja aikuiseksi kasvaminen oli tästä syystä vaikeaa ja traumaattista.