Tornionjoelta kuuluu tietoja, joiden mukaan lohia olisi noussut ja nousemassa ennätyskesiä lähentelevä määrä ylös kutemaan.
Onko tämä näkynyt Oulun seudulla käytävässä kalakaupassa, Kalaliike Pekurin kauppias Minna Pekuri?
– Meille on tullut Kellon edestä, Hailuodon takaa ja Siikajoen edustalta ihan sillä tavalla, että ei oota ei ole tarvinnut millään hetkellä myydä.