Haluan olla paras
Joni Määttä on jo saavuttanut Suomen kovakuntoisimman miehen tittelin. Hänelle se oli kuitenkin pelkkä välietappi, ei edes tavoite. Muiden kehut eivät lämmitä, kun sisältä tuleva ääni hokee vain yhtä asiaa: täytyy tehdä paremmin.
Vihaan itseäni.
Joni Määttä katsoi itseään 9-vuotiaana peilistä ja totesi karut sanat.
Kuusamossa varttunut Määttä oli mielestään pullea poika. Hän ei ollut kiusattu, muuta riitatilanteissa vastapuoli saattoi kutsua Määttää läskiksi.
Määttä päätti, että olisi alettava liikkumaan. Ulkonäköpaineet olivat suurin motivaattori. Nuori poika urheili, jotta olisi laihempi.
– Se on lapselle aika rajua.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa Kaleva Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat, videot ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut