Honkapirtti on ollut suljettuna mikrobiongelman vuoksi. Arkistokuva vuodelta 2023.
Kuva: Teija Soini/arkisto
Pelastuslaitoksella oli sunnuntaina vahingontorjuntatehtävä Oulun Pateniemessä Honkapirttinä tunnetussa rakennuksessa, Pohjois-Pohjanmaan pelastuslaitos kertoo tiedotteessaan.
Pelastuslaitos sai hälytyksen keskisuureen vahingontorjuntatehtävään kello 16.20 sunnuntai-iltapäivänä rakennukseen, jonka kellari oli täyttynyt vedellä.
Pelastuslaitos pumppasi kellaria useilla uppopumpuilla tyhjäksi. Päivystävä palomestari Mikko Kivelä kertoi kello 20 aikaan, että pelastuslaitos on saanut pumppauksen suoritettua ja on keräämässä kalustoaan.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa Kaleva Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat, videot ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut