Kalevassa julkaistussa artikkelissa (2.4.) Tuomo Malmi kommentoi päivittäistavarakauppaa ja kyseenalaisti tarvetta kauppojen laajoille valikoimille.
K-ryhmässä näemme laajat valikoimat keinona vastata asiakkaiden tarpeisiin. Tutkimuksemme ja asiakasdatamme kertovat, että ostotottumukset ovat yhä yksilöllisempiä. Moni asiakas haluaa itse optimoida kulutusvalintansa, ja kuluttajilla on yhä suurempi pyrkimys juuri itselle sopivan ruokavalion löytämiseen, oman hyvinvoinnin parantamiseen sekä vastuullisten tuotteiden valintaan.
Tiedämme myös, että valikoiman laajuus ja paikallinen sopivuus ovat tärkeimpien kriteerien joukossa ruokakauppaa valittaessa. Asiakkaille on tärkeää saada kaikki tarvitsemansa tuotteet yhdellä asiointikerralla.
K-ruokakaupoissa valikoima muodostetaan aina asiakaskunnan mukaan, dataan pohjaten ja asiakkaita kuunnellen. Näin pystymme esimerkiksi Lapissa tarjoamaan asiakkaille juuri heidän toivomiaan tuotteita – oli se sitten poronlihaa, paikallista rieskaa tai vaikkapa hiihtokeskuksen K-kaupan laaja valikoima erikoistuotteineen.