Oulussa saip­puoi­tu suih­ku­läh­de joutuu jo nyt tal­vi­te­loil­le – Pa­him­mil­laan har­mit­to­mak­si aja­tel­tu pila rikkoo lähteen

Lyötyn puiston altaan oli vallannut sunnuntaina aamulla jättimäinen vaalea vaahtokukkanen, jonka keskelle Viljo Savikurjen vuodelta 1967 peräisin oleva veistos Pohjan neito oli jäänyt.
Lyötyn puiston altaan oli vallannut sunnuntaina aamulla jättimäinen vaalea vaahtokukkanen, jonka keskelle Viljo Savikurjen vuodelta 1967 peräisin oleva veistos Pohjan neito oli jäänyt.
Kuva: Alma Asikainen

Oulun Lyötyn puistossa joku laittoi saippuaa suihkulähteeseen. Sunnuntaina aamulla lähde oli muuttunut vaahtoaltaaksi. Saippuakylpy ei ollut kesän ensimmäinen.

Kaupunginpuutarhuri Heikki Pulkkinen kertoo, että tapauksia on ollut ainakin jo puolenkymmentä eri altaissa.

Kesällä on aikaa lukea!

Nappaa Kaleva Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_

Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa Näköislehdet ja arkisto Galleriat, videot ja live-lähetykset Podcastit Päivittäiset uutiset sähköpostiisi Pelit ja koulutukset Tilaajaedut
Ilmoita asiavirheestä