Oulun yli­opis­ton tut­ki­mus: Kas­vik­sia useam­min syövät käyt­tä­vät enemmän ter­veys­pal­ve­lu­ja

Tutkimuksessa selvitettiin yhteyksiä elintapojen, elämäntilanteen ja terveyspalvelujen käytön välillä.

Tutkimuksen tulokset kertovat siitä, että terveyspalveluiden käyttäminen voi herätellä parantamaan omia elintapojaan, vaikkapa kasvisten syönnin osalta.
Tutkimuksen tulokset kertovat siitä, että terveyspalveluiden käyttäminen voi herätellä parantamaan omia elintapojaan, vaikkapa kasvisten syönnin osalta.
Kuva: Jukka Leinonen

Ihmiset, jotka syövät useammin kasviksia, käyttävät enemmän terveyspalveluja, käy ilmi Oulun yliopiston tutkimuksesta.

Tuloksista huomattiin myös, että naiset käyttivät terveyspalveluja miehiä enemmän.

Kuitenkin kasvisten syöminen oli merkittävä tekijä sukupuolesta riippumatta, sillä molemmissa ryhmissä terveyspalveluja runsaasti käyttäneet söivät myös kasviksia keskimääräistä useammin.

Myös elämäntilanteella huomattiin olevan vaikutus terveyspalvelujen käyttöön.

Tärkeimmät tarinat läheltäsi joka päivä

Kaleva kertoo, mitä Pohjois-Suomessa tapahtuu ja miksi sillä on väliä. Ensimmäiset 2 kk yhteensä 9,90 €

Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa Näköislehdet ja arkisto Galleriat, videot ja live-lähetykset Podcastit Päivittäiset uutiset sähköpostiisi Pelit ja koulutukset Tilaajaedut
Mainos
Kalevan pelit

Pelaa Kalevan digitaalisia pelejä

Aivojumppaa tai rentoa ajanvietettä – tutustu peleihin ja löydä suosikkisi.

Aloita pelaaminen
Ilmoita asiavirheestä