Tilaajille

Oulun uuden sy­vä­väy­lä­hank­keen vii­mei­nen vaihe oli hetken kir­jai­mel­li­ses­ti vas­ta­tuu­les­sa – mas­sii­vi­ses­sa me­ri­merk­kien paa­lu­tus­pro­jek­tis­sa mukana ka­lus­toa, jota ei Suomen alue­ve­sil­lä usein nähdä

Meriväylähankkeessa väylälle asennetaan kahdeksan uutta merenkulun turvalaitetta, sillä väylän ympärivuotinen käyttö edellyttää niitä. Oulun satamalle uuden hankkeen merkitys on toimitusjohtajan mukaan valtava.

Terramaren työmaapäällikkö Tatu Luuri ja Väyläviraston projektipäällikkö Pasi Kivioja (kuvassa oik.) olivat silminnähden helpottuneita, kun ensimmäinen paalu saatiin vihdoin kiinnitettyä.
Terramaren työmaapäällikkö Tatu Luuri ja Väyläviraston projektipäällikkö Pasi Kivioja (kuvassa oik.) olivat silminnähden helpottuneita, kun ensimmäinen paalu saatiin vihdoin kiinnitettyä.
Kuva: Teija Soini

– Minulla on ikäviä uutisia. Ei päästä vielä tänäänkään aloittamaan, koska tuuli on liian kova, Väyläviraston projektipäällikkö Pasi Kivioja kertoo keskiviikkona puhelimitse.

Oulun uuden 12,5 metrin syvyisen meriväylähankkeen kiinteiden merimerkkien paalutustyöt ovat kirjaimellisesti vastatuulessa. Massiivisen operaation oli määrä käynnistyä jo maanantaina, mutta lähes 18 miljoonan euron hintainen hanke joutuikin haastavien säiden armoille.