Oulun poliisi jakoi lauan­tai­na lii­ken­ne­vir­he­mak­su­ja säh­kö­pot­ku­lau­tai­li­joil­le – Torilla lau­tail­tiin jopa 2 pro­mil­len hu­ma­las­sa

Oulun poliisi antoi noin 30:lle sähköpotkulautailijalle liikennevirhemaksuja lauantaina.

Liikennevirhemaksuja annettiin Kauppatorin alueella lautaileville humalassa ajamisesta sekä laudalla kyyditsemisestä.

Osa kuljettajista syyllistyi molempiin yhtäaikaisesti.

Sähköpotkulautaa ajettiin jopa kahden promillen humalassa. Rangaistavuuden raja on 0,5 promillea.

Moni liikennevirhemaksun saanut lautailija sanoi poliisille, ettei tiennyt sähköpotkulaudoille asetetusta promillerajasta.

– Partioiden mukaan ihmiset olivat kuitenkin pääsääntöisesti tyytyväisiä, että sähköpotkulautailua valvotaan poliisin toimesta, poliisin tiedotteessa sanotaan.

Kuusisaaressa poliisi valvoi festivaaliviikonlopun juhlintaa. Tapahtuma sujui poliisin näkökulmasta rauhallisesti, lukuun ottamatta yhtä kiinniottoa häiriökäyttäytymisen vuoksi.

Korjattu klo 11.52 prosentti promilleksi.

Mainos
Kalevan pelit

Pelaa Kalevan digitaalisia pelejä

Aivojumppaa tai rentoa ajanvietettä – tutustu peleihin ja löydä suosikkisi.

Aloita pelaaminen
Ilmoita asiavirheestä