Uutta bussiterminaalia kaavaillaan nykyisen Oulun linja-autoaseman kohdalle. Kortteliin on suunnitteilla myös asuinrakennuksia ja matkustaja-asiakastiloja.
Kuva: Maiju Pohjanheimo
Oulun asemakeskushankkeen suunnitelmat nytkähtävät eteenpäin. Asemakeskuksen rakentamisen ensimmäisessä vaiheessa halutaan rakentaa bussiterminaali ja asiakastilat matkustajille.
Oulun kaupunkiympäristöjohtaja Marko Kilpeläisen mukaan suunnitelmana on, että ensimmäisen vaiheen toteuttaisivat kaupungin omistamat yhtiöt. Oulun Sivakka Oy ja Oulun Pysäköinti Oy ovat hakeneet suunnitteluvarausta junaradan itäpuoleiseen kortteliin, jossa sijaitsee nykyisellään linja-autoasema ja bussilaiturit.