Oulun kaupunginhallitus lähtee Ruotsin Luulajaan ensi viikon loppupuolella eli 27.–28. helmikuuta. Matkalle ovat oikeutettuja lähtemään kaupunginhallituksen jäsenten lisäksi myös kaupunginvaltuuston puheenjohtajat, sivistyslautakunnan, hyvinvointi-, kulttuuri- ja liikuntalautakunnan sekä yhdyskuntalautakunnan puheenjohtajat.
Jos kaupunginhallituksen jäsen on estynyt lähtemään, matkalle voi osallistua hänen henkilökohtainen varajäsenensä. Luottamushenkilöiden lisäksi matkalle osallistuu virkahenkilöitä.
Oulun silloinen kaupunginjohtaja Päivi Laajala ja Luulajan pormestari Niklas Nordström allekirjoittivat Luulajassa uuden yhtistyösopimuksen helmikuussa 2020.