Oulun käräjäoikeus on tuominnut Oulun alueella sijaitsevassa seurakunnassa työskennelleen miehen ehdolliseen vankeuteen kahdesta salakatselutapauksesta.
Tuomion mukaan mies asensi kesällä 2023 matkapuhelimensa naisten wc-tilojen roskakoriin siten, että kamera kuvasi pytyllä asioivia henkilöitä. Hän jatkoi kuvaamista useina päivinä.
Toisessa salakatselutapauksessa mies kuvasi erästä työntekijää muissa seurakunnan tiloissa ja ulkona. Oikeus tuomitsi miehen salakatselusta sisätiloissa, mutta hylkäsi syytteen siltä osin, kun teko oli tapahtunut ulkona.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa Kaleva Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat, videot ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut