Oulun seurakuntayhtymän viimesyksyinen rahankeräyskampanja Ouluilo keräsi lähes 40 000 euroa taloudellisesti heikossa asemassa olevien oululaisten auttamiseksi.
– Lahjoitusten myötä parannamme monen oululaisen ja heidän läheistensä elämänlaatua, Oulun seurakuntayhtymän diakoniatyöntekijä Kari Rekilä sanoo.
Ouluilon keräystuottoa kohdennetaan erityisesti yllättäviin taloudellisiin kriisitilanteisiin kertaluontoisilla avustussummilla Oulun seurakuntien diakoniatyön kautta, kerrotaan tiedotteessa.
Keräysvarat käytetään ihmisten taloudelliseen auttamiseen tilanteissa, joissa muut etuudet ja sosiaalitoimen tuki eivät riitä.
Keräysvaroilla voidaan esimerkiksi maksaa laskuja, tai ostaa asiakkaalle huonekalu, kodinkone tai vaikkapa uudet silmälasit. Sopivin tapa auttaa katsotaan tilannekohtaisesti.
Ouluilo-kampanja kesti syyskuusta joulukuuhun 2021. Kampanjaa aiotaan jatkaa jälleen syksyllä.