Oulun kaupunki suunnittelee lakkauttavansa Sanginsuun, Pikkaralan ja Keiskan kyläkoulut 1.8.2021.
Oulun kaupungin sivistys- ja kulttuurijohtaja Mika Penttilän mukaan lakkautukset liittyvät kaupungin Perlacon Oy:llä teetätettyyn ulkoisen arvioinnin selvitykseen, jossa etsittiin kuntatalouden säästötoimenpiteitä.
– Tässä Perlaconin teettämässä selvityksessä löytyi useita toimenpiteitä, joista yksi on näiden kolmen koulun lakkauttaminen.