Päätoimittajien yhdistys uskoo, että ensitiedotteiden jakelun loppu johtaa herkästi disinformaation leviämiseen. Arkistokuva.
Kuva: Erkki Hujanen
Sisäministeriön ylläpitämä pelastustoimen mediapalvelu Peto-media lakkautetaan syyskuussa. Jatkossa pelastustoimi ei enää lähetä automaattisia ensitiedotteita onnettomuuksista, kuten tulipaloista.
Pelastustoimi tiedotti muutoksesta 11. kesäkuuta. Tilalle on tulossa uusi mediapalvelu, mutta sen tarkempi aikataulu ei ole vielä tiedossa.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa Kaleva Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat, videot ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut