Öljyä lirahti ra­ken­nuk­seen Kuu­sa­mon len­to­ase­mal­la

Kuusamo
Pelastuslaitoksen väkeä öljyvahingon torjuntatöissä Kuusamon lentoasemalla perjantaina.
Pelastuslaitoksen väkeä öljyvahingon torjuntatöissä Kuusamon lentoasemalla perjantaina.
Kuva: Janne Kaikkonen

Kuusamon lentoasemalla pääsi perjantaina valumaan öljyä lämpölaitosrakennukseen. Apulaispalopäällikkö Ari Virtasen mukaan ylitäytön seurauksena oli valunut arviolta noin 1000 litraa polttoöljyä rakennuksen sisäpuolelle.

– 500 litraa on saatu talteen nesteenä ja jonkin verran on saatu imeytettyä imeytysaineeseen. Varmuudella ei voida sanoa minkä verran öljyä on viemärissä, Virtanen kertoi perjantaina kello 15 aikoihin pelastustoimien ollessa lentokentällä edelleen käynnissä.

Tarjous vain nyt

Saat digin _maksutta_ 2 viikkoa

Ilmoita asiavirheestä