Energiatalous: Oulun Energia tar­vit­see lisää ener­gia­puu­ta - kysyntä kasvaa lä­hi­seu­dun en­si­har­ven­nus­puul­le

Kolumni: To­rin­ran­nan alue suo­ras­taan huutaa vielä yhtä korkeaa ra­ken­nus­ta

Lukijalta
Mielipidekirjoitus
Tilaajille

Nopea kak­sois­rai­de on tärkeä elin­kei­no­elä­mäl­le ja il­mas­tol­le

Meneillään on Oulun seudun, Perämerenkaaren ja lopulta koko Suomen kannalta keskeisten liikennepoliittisten linjausten aika vuosille 2022–29. Pohjoisen saama ”kylmä kyyti” hämmästyttää kuntia, maakuntaliittoja ja kauppakamareita (Kaleva 7.9.).

Miten Suomen tilanne on tällainen, vaikka Perämerenkaari saatiin jo 2012 EU:n liikenteen ydinverkkoon (TEN-T), hyvällä yli kymmenen vuoden yhteistyöllä Ruotsin kanssa. Toimijoina Perämerenkaaren (Bothnian Arc) kaupungit ja yritykset sekä loppuvaiheessa Suomen liikenneministeri Merja Kyllönen ja Ruotsin kollega Catharina Elmsäter-Svärd.