Suurpetokeskus: Eläin­tar­ha­lu­pa pe­rut­tiin, poliisi jatkaa ri­kos­tut­kin­taa

Pääkirjoitus: Puun käyt­tö­kat­toa ei saa ulottaa hak­kuu­täh­tei­siin

Tilaajille

Niin pitkä on ko­ti­mat­ka – vai­kea­vam­mais­ten kul­je­tus­pal­ve­lun on­gel­mat tuovat epä­var­muut­ta elä­mään: "En pysty enää luot­ta­maan siihen, että kyyti on so­vi­tus­ti pai­kal­la"

Vaikeavammaisten kuljetuspalvelun toiminta on tökkinyt Oulussa jo pitkään. Palvelua joutuu odottamaan puhelimessa pitkään, ja sovittu kyyti ei välttämättä koskaan saavu paikalle.

Oulu

Yrittäjänä toimivan Hanna-Leena Korpelan hierontapöydällä makaa asiakas. Rauhallisen musiikin sijaan kaiuttimista kuuluu puhelimen hälytysääni. Korpela jonottaa Oulun kaupungin matkapalvelukeskukseen (MPK), jotta hän saa vammaispalvelulain mukaisen kyydin töistä kotiin.

Korpelalla on diagnosoitu perinnöllinen silmänpohjan rappeuma sekä hämäräsokeus.