Tulipalot: Oulun Top­pi­las­sa syttyi aa­muyöl­lä kolmas ta­hal­li­sek­si epäilty palo

Koulut: Oulun ainoa kak­si­kie­li­nen enk­ku­luok­ka pyörii Poh­jois-Ri­ta­har­jus­sa

Ihmiset: Hai­luo­to­lai­sel­la Juha Topilla on tai­to­ja, joiden vuoksi elo­ku­va­tuo­tan­not soit­ta­vat hänelle

Mainos: Tilaa Kaleva tästä

Lukijalta
Mielipidekirjoitus
Tilaajille

Miten Oulun kau­pun­gin yh­teis­työ­kump­pa­niy­ri­tyk­set ovat va­li­koi­tu­neet?

Business Oulu on saanut viime aikoina runsaasti osakseen julkista kritiikkiä. Ei vähiten siksi, että Oulu sijoittuu kansallisissa vetovoimamittauksissa potentiaaliaan merkittävästi alemmaksi. Aihetta pohdiskeluun siis on, sillä tässä organisaatiossa oululaisten veromaksajien rahoja liikutellaan vuositasolla kymmeniä miljoonia.

Business Oulun lisäksi Oulussa toistuvasti nostetulla veroäyrillä kerättyjä varoja on tullut hövelisti jakamaan uusiakin toimijoita. Edellisinä päivinä Kalevasta silmiini putkahti tämän uuden veroeurosyöpön, ”MunOulun”, urheiluseuran ja paikallisen yrittäjän mainosbuffit. Olisipa kiva tietää miten nämä nähtyjen mainosten yhteistyökumppaniyritykset ovat valikoituneet?

Tuoreen Kalevan ”Paikallinen yritys” -jutun perusteella pohtisin vakavasti, onko oululaisen veronmaksajan (Business Oulu) tehtävänä edes osin muun muassa suunnitella ja painattaa paikallisessa omistuksessa oleville yritykselle tarroja ja tuottaa markkinointimateriaalia?

"Vaikuttaa, että Business Oulu olettaa asiakkaidensa olevan yritykset.

Lue Digiä _0,25 € / viikko_

Tutustu, voit peruuttaa tilauksen koska tahansa.