MM-kisat: Suvi Aherto on pais­ki­nut kaksi ja puoli vuotta hommia ko­ti­ki­so­jen on­nis­tu­mi­sen eteen

Koronarokotukset: Oulun kau­pun­ki tarjoaa nel­jät­tä ko­ro­na­ro­ko­tet­ta ilman ajan­va­raus­ta

Mainos: Juuret kas­va­vat tie­dos­ta. Tutustu Ka­le­vaan 1kk 1 €. Tilaa tästä.

Lukijalta
Mielipidekirjoitus
Tilaajille

Miten Oulun kau­pun­gin yh­teis­työ­kump­pa­niy­ri­tyk­set ovat va­li­koi­tu­neet?

Business Oulu on saanut viime aikoina runsaasti osakseen julkista kritiikkiä. Ei vähiten siksi, että Oulu sijoittuu kansallisissa vetovoimamittauksissa potentiaaliaan merkittävästi alemmaksi. Aihetta pohdiskeluun siis on, sillä tässä organisaatiossa oululaisten veromaksajien rahoja liikutellaan vuositasolla kymmeniä miljoonia.

Business Oulun lisäksi Oulussa toistuvasti nostetulla veroäyrillä kerättyjä varoja on tullut hövelisti jakamaan uusiakin toimijoita. Edellisinä päivinä Kalevasta silmiini putkahti tämän uuden veroeurosyöpön, ”MunOulun”, urheiluseuran ja paikallisen yrittäjän mainosbuffit. Olisipa kiva tietää miten nämä nähtyjen mainosten yhteistyökumppaniyritykset ovat valikoituneet?