Lukijalta
Mielipidekirjoitus
Tilaajille

Miten Oulun kau­pun­gin yh­teis­työ­kump­pa­ni­yri­tyk­set ovat va­li­koi­tu­neet?

Business Oulu on saanut viime aikoina runsaasti osakseen julkista kritiikkiä. Ei vähiten siksi, että Oulu sijoittuu kansallisissa vetovoimamittauksissa potentiaaliaan merkittävästi alemmaksi. Aihetta pohdiskeluun siis on, sillä tässä organisaatiossa oululaisten veromaksajien rahoja liikutellaan vuositasolla kymmeniä miljoonia.

Business Oulun lisäksi Oulussa toistuvasti nostetulla veroäyrillä kerättyjä varoja on tullut hövelisti jakamaan uusiakin toimijoita. Edellisinä päivinä Kalevasta silmiini putkahti tämän uuden veroeurosyöpön, ”MunOulun”, urheiluseuran ja paikallisen yrittäjän mainosbuffit. Olisipa kiva tietää miten nämä nähtyjen mainosten yhteistyökumppaniyritykset ovat valikoituneet?