Oulu: Kau­pun­gin­joh­ta­ja Seppo Määttä eroaa

Ruoka: Ou­lu­lais­ten ba­naa­nit kyp­sy­vät Van­taal­la

Harrastukset: Suo­si­tuil­le ke­ra­miik­ka­kurs­seil­le pääsee Oulussa vain tuu­ril­la

Mainos: Tilaa tästä Kaleva Digi 13,90 €/kk

Tilaajille

Mil­joo­nien ki­lo­met­rien tak­si­mies Janne Åman vaihtoi polt­to­moot­to­rin sähköön – "E­nem­män se muutos on isännän korvien vä­lis­sä"

Taksiala valmistautuu laajaan sähkötaksien käyttöön Suomessa. Taksiliiton toimitusjohtajan Timo Koskisen mukaan suurin pullonkaula on sähköautojen lataus. Julkista pikalaturia ei vielä ole useimmilla paikkakunnilla. Uusi laki edellyttää päästöttömiä taksihankintoja julkisen kilpailun yhtiöiltä.

Taksi Helsingin taksitarkastajan Janne Åmanin tarkastajanauto kulkee sähköllä. Vieressä Senaatintorilla on Taksiliiton toimitusjohtaja Timo Koskinen. Taksialan sähköistymistä vauhdittaa myös uusi laki.
Taksi Helsingin taksitarkastajan Janne Åmanin tarkastajanauto kulkee sähköllä. Vieressä Senaatintorilla on Taksiliiton toimitusjohtaja Timo Koskinen. Taksialan sähköistymistä vauhdittaa myös uusi laki.
Kuva: Mauri Ratilainen

Taksialan kiinnostus sähköautohankintoja kohtaan kiihtyy yhdessä muun yhteiskunnan kanssa.

– Kiinnostus on laajaa ja monipuolista. Se perustuu normaaliin sähköautokiinnostukseen, sanoo Taksiliiton toimitusjohtaja Timo Koskinen.

Sähkötaksien osuus on alalla vielä pieni, mutta se kasvaa kiihtyvällä vauhdilla.

Lue Digiä 1 kk _vain 1 €_

Tutustu, voit peruuttaa tilauksen koska tahansa.