Käräjäoikeus: Omis­ta­jal­ta ka­ran­nut koira puri toista koiraa ja miestä Rak­si­las­sa

Otteluseuranta: Kärpät karkasi Sai­Pal­ta jo avaus­eräs­sä

Olut: Tornion panimo löysi keinon auttaa Uk­rai­naa, vaikka olutta ei saa mark­ki­noi­da hy­vän­te­ke­väi­syy­del­lä

Mainos: Tilaa Kaleva tästä

Lukijalta
Mielipidekirjoitus
Tilaajille

Miksi tum­ma­paah­toi­nen kahvi on val­lan­nut kah­vi­lat?

Suomalainen nielee kaiken! Ruotsinlaivan ravintolapäällikkö sanoi näin, kuin aikanaan kysyin kansallisista eroista. Hän kertoi, että on sitten kyseessä haalea kahvi, hiekkainen sienisalaatti tai hidas palvelu, niin suomalainen ei valita. Nöyrästi nielee tuotteen lisäksi pettymyksen.

Kahvi on suomalaiselle iso asia, ainakin minulle! Tummapaahtoinen kahvi on mielestäni vilpillä ja viekkaudella vallannut kahvilat. Muutos on ollut todella nopea. Esimerkiksi VR myy 1,6 miljoonaa kuppia tummapaahtoista kahvia vuodessa. Ravintolavaunusta saa myös erikoiskahveja. Vaaleapaahtoinen kahvi, jota kuitenkin valtaosa suomalaisista ostaa kotiinsa, sitä ei saa junasta saa. Makuasioista ei voi kiistellä, mutta miksi ihmeessä kahvi on vaihtunut kahviloissa tummapaahtoiseen?

Asiasta päättävä henkilö on tummapaahtoisen kahvin ystävä. Markkinoinnilla on myös suuri vaikutus, tummapaahtoista kahvia on markkinoitu vahvemmin, varsinkin ruotsalaisen paahtimon toimesta. Näen Pauligin Paula-tytön silmissä kyyneleitä.

Lue Digiä _0,25 € / viikko_

Tutustu, voit peruuttaa tilauksen koska tahansa.