Kadonneet: Suun­nis­tus­ki­sa sai uuden kään­teen, kun Mu­hok­sen met­säs­tä löytyi Kel­los­ta ka­don­nut nainen

Peruskoulu: Ou­lu­lais­opet­ta­ja kertoo, mikä kä­si­työn ope­tuk­ses­sa meni pieleen

Video: Bussi ajoi tör­keäs­ti päin pu­nai­sia Kai­jon­har­jus­sa

Mainos: Tilaa tästä Kaleva Digi 13,90 €/kk

Lukijalta
Mielipidekirjoitus
Tilaajille

Miksi pyrkiä olemaan sa­man­lai­nen kuin muut, kun voi olla oma it­sen­sä?

Puolanka. Mistä Puolanka tunnetaan? Pessimismi-brändistä, mikä on erinomainen idea, jolla tavallinen huomaamaton suomalainen pikku pitäjä on tehty tunnetuksi.

Oulu. Mistä Oulu tunnetaan? Kärpistä? Torihotellista? Ennen vanhaan kaupunkimme tunnettiin Typpitehtaan hajusta, nyt ehkä kulttuurikaupunki -nimityksestä. Onhan sitä siinäkin jotain.

Puolangan pessimismi-idea on loistava idea, jonka ansiosta Puolanka on saatu elämään. Yksinkertainen perusajatus, joka toimii ja on saanut minutkin käymään Puolangalla, jopa kaksi kertaa. Tienviittakyltti ”Seuraavana Puolanka, vielä ehdit kääntyä takaisin” saa hyvälle tuulelle jo ennen perille pääsyä.

”Uskon vahvasti, että Oulun kaupungin kannattaisi hyödyntää jo olemassa olevaa brändiä, eikä yrittää pyyhkiä sitä olemattomiin.”

Olisiko Oululla vastaavaa ideaa, jota kannattaisi lähteä kehittämään? On ollut jo useita vuosia, mutta sitä ei ole hyödynnetty millään lailla, pikemmin koetettu pestä pois kelpo kansalaisten näkyvistä.

Lue Digiä 1 kk _vain 1 €_

Tutustu, voit peruuttaa tilauksen koska tahansa.