Ärsytys ruokahävikistä poiki keskustelun, jossa pohditaan keinoja vähentää ruuan päätymistä roskiin. Kolumnia varten kieliasua on parannettu ja rakennetta paikoin muutettu. Keskustelua käyvät Kalevan julkaisuvastaava Juho Maijala (JM) ja toimittaja Tinja Huoviala (TH).
TH: Minun mielestäni ruoka- ja kahvihävikki ovat ihan universumin turhimpia hävikkejä. Hirveä prosessi tuottaa syötävää, ja sitten se kipattaisiin roskiin – ei helvetti! En ole täydellinen itsekään, mutta risoo vimmatusti, jos hävikkiä tulee.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa Kaleva Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat, videot ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut