Mies ajoi ve­si­skoot­te­ria hu­ma­las­sa Sot­ka­mos­sa – oi­keu­des­sa tuli yli tonnin sakot

Kainuun käräjäoikeus on tuominnut humalassa vesiskootterilla ajaneen 22-vuotiaan miehen sakkoihin vesiliikennejuopumuksesta.

Oikeuden mukaan mies ajoi viime kesäkuussa vesiskootteria Sotkamossa nautittuaan alkoholia. Hänen verensä alkoholipitoisuus oli 0,78 promillea.

Miehen ohjaaman vesiskootterin kyydissä oli yksi matkustaja.

Oikeus katsoi, että teko oli omiaan aiheuttamaan vaaraa toisen turvallisuudelle. Oikeus tuomitsi miehelle 35 päiväsakkoa, mikä hänen tuloillaan on 1 015 euroa.

Tarjous vain nyt

Saat digin _maksutta_ 2 viikkoa

Ilmoita asiavirheestä