VR luopuu tänään maanantaina pakollisesta maskinkäytöstä kauko- ja lähiliikenteen junissa.
Pakon poistuessa käyttöön tulee VR:n mukaan maskisuositus, eli junamatkustajat saavat päättää itse käyttävätkö maskia vai eivät.
Junissa työskentelevä henkilökunta jatkaa kasvomaskien käyttöä myös maskisuosituksen aikana.
Maskipakon päättyessä myös Ekstra-luokan maskipakko ja lipun hintaan sisältynyt maski poistuvat käytöstä, VR kertoo. Ekstra-luokan lippuun sisältyy edelleen tyhjä viereinen paikka.
– Olemme onnistuneet pitämään junat turvallisina koko korona-ajan. Jatkamme edelleen hyväksi havaittuja turvallisuustoimenpiteitämme, kuten tehostettua siivousta. Liikennöimme myös mahdollisuuksien mukaan väljällä kalustolla, sanoo tiedotteessa matkustajaliikenteestä vastaava johtaja Topi Simola.