Mas­ki­pak­ko päättyy VR:n ju­nis­sa, jat­kos­sa voi­mas­sa on suo­si­tus

VR luopuu tänään maanantaina pakollisesta maskinkäytöstä kauko- ja lähiliikenteen junissa.

Pakon poistuessa käyttöön tulee VR:n mukaan maskisuositus, eli junamatkustajat saavat päättää itse käyttävätkö maskia vai eivät.

Junissa työskentelevä henkilökunta jatkaa kasvomaskien käyttöä myös maskisuosituksen aikana.

Maskipakon päättyessä myös Ekstra-luokan maskipakko ja lipun hintaan sisältynyt maski poistuvat käytöstä, VR kertoo. Ekstra-luokan lippuun sisältyy edelleen tyhjä viereinen paikka.

– Olemme onnistuneet pitämään junat turvallisina koko korona-ajan. Jatkamme edelleen hyväksi havaittuja turvallisuustoimenpiteitämme, kuten tehostettua siivousta. Liikennöimme myös mahdollisuuksien mukaan väljällä kalustolla, sanoo tiedotteessa matkustajaliikenteestä vastaava johtaja Topi Simola.

Mainos
Kalevan pelit

Pelaa Kalevan digitaalisia pelejä

Aivojumppaa tai rentoa ajanvietettä – tutustu peleihin ja löydä suosikkisi

Aloita pelaaminen
Ilmoita asiavirheestä