Syksyllä 2020 me Madekosken asukkaat saimme järkytykseksemme lukea, että keskelle kylää ollaan perustamassa "Madekosken maapankki" -nimellä toimiva kaatopaikka. Kaatopaikkahankkeesta virisi laaja keskustelu, josta Kaleva kirjoitti (5.10.2020).
Artikkelissa kaatopaikan lupaa hakenut kempeleläisen Isape Oy:n toimitusjohtaja Sami Isola sanoo, että Madekoskelle otetaan vastaan puhtaiden maa-ainesten lisäksi risuja, kantoja ja lunta.
Hanke on ympäristölupavaiheessa ja Oulun seudun ympäristötoimi liikelaitoksen johtokunta käsittelee lupaa kokouksessaan 26.5.2021.