Kolumni

Lohi ta­kai­sin poh­joi­sen jokiin ja mah­ti­kos­ket auki – sillä olisi val­ta­via mah­dol­li­suuk­sia paitsi pai­kal­li­sil­le, myös tu­ris­mil­le

Kalastuskausi on alkanut Oulun seudulla: innokkaimmat aloittivat taimenen soudun Merikoskella heti kun jäätilanne vältti, perhosiimoja oiotaan Kuusisaaressa talven jäljiltä ja ahvenkin alkaa olla syönnillään. Vielä odotellaan lohen nousua, jolloin alkaa kunnon kuhina Merijalinrannassa.

Vaikka suiston jättilohista on uutisoitu Kalevassakin, harva hoksaa, kuinka ainutlaatuinen kalapaikka Oulussa on, kirjaimellisesti kävelymatkan päässä keskustasta.

Tarjous vain nyt

Saat digin _maksutta_ 2 viikkoa