Kukaan oululainen ei ole voinut välttyä keskusteluilta Linnanmaan yliopistokampuksen muuttoaikeiden suhteen. Tai oikeammin kampuksen hajauttamisaikeiden suhteen.
Kyseisestä yliopistosta vuonna 2016 valmistuneena oululaisena, Raksilaan muuttamisen syyt tuntuvat käsittämättömiltä. Oulun vetovoima ei voi olla vain yliopiston sijainnista riippuvainen.
Onko tulevien sukupolvien ja opiskelijoiden aliarvioimista ajatella heidän valitsevan opiskelupaikkansa pääasiassa yliopiston sijainnin perusteella? Mielestäni on.